מחשבות מהיום

ביום עצוב כמו היום עולות לי כמה מחשבות עצובות שאני חושב שאפשר לשתף אותן:

  • הסיכוי להחזיר את גלעד שליט בחיים הצטמצם מאד. אישור עסקת החילופים ע"י הממשלה כשידוע כמעט בודאות שאהוד גולדווסר ואלדד רגב אינם בין החיים, העלה את הסיכוי שהחמאס יחסל את גלעד שליט. אם ישראל מוכנה לשלם מחיר מופקע עבור גופות, אין אף סיבה להמשיך להחזיק את גלעד חי.אותו הדבר נכון לגבי ארועי חטיפות עתידיים במקרה שיתרחשו, בני הערובה יוצאו להורג מיד.
  • למרות כל הדיבורים על חשיבות החזרת חיילינו הביתה, ישראל ממשיכה להפקיר את השבוי היחיד שלה שידוע היכן הוא נמצא. יהונתן פולארד יושב בכלא בארצות הברית כבר 8273 יום. פולארד ריגל למען ישראל והעביר מידע שארצות הברית סירבה למסור לישראל למרות ההסכם שחייב זאת. עד היום ישראל לא דרשה את שחרורו.
  • הוכח שאולמרט חי באשליות. למרות שהיה ברור לכולם שרגב וגולדווסר אינם חיים, המשיכה הממשלה לנסות ליצור רושם כאילו עדיין לא הכל סופי. פרסום רשמי שהחיילים מתים היה פוגע בנכונות הציבורית לעסקה. אולמרט זקוק לכותרות חיוביות בעיתונים, ואם על הדרך ימותו כמה אנשים, על ידי המחבלים ששוחררו היום, זהו מחיר שהעם יאלץ לשלם.
  • נגד מי כן היה כח לממשלה? נגד נערות. מאחז הגיבורים פונה היום ע"י המשטרה. כנראה שהחיזבאללה הוא אויב חזק מדי לכוחות הבטחון ועל כן יש להכנע לתכתיביו. נערות בנות 14 הן אויב ראוי לממשלת ישראל, בהן צריך להלחם בכל הכוח ואסור להתפשר.
  • כל הזמן היה קול קטן שלחש לי: נכון שמניתוח קר של העובדות עולה שהחיילים מתים, כנראה שנהרגו בחטיפה, אבל אולי בכל זאת הם יחזרו חיים… היום הקול הזה השתתק!

4 מחשבות על “מחשבות מהיום

  1. נמרוד אבישר says:

    1. נכון, למרבה הצער. אבל ההתעקשות הישראלית לשלם מחיר על גופות היא לא חדשה.
    2. פולארד אינו שבוי, הוא אסיר – אני מציע לעיין במילון על מנת לברר את ההבדלים. עבריינים ישראלים יושבים בבתי כלא בכל העולם.
    3. דווקא הממשלה ניסתה שלוש פעמים להעביר החלטה שהשבויים מתים. זו התקשורת שהמשיכה לפמפם שיש סיכוי שהם חיים, מתכניות ספיישל בערוץ 10 ועד ראיונות עם בכירי מודיעין לשעבר בגליונות סוף השבוע של העיתונות. אם מישהו הביא לעסקה המבישה הזו, זו התקשורת, לא אולמרט.
    4. לא, אנחנו צריכים לתת לנערות בנות 14 לפרוע חוק רק בגלל שהן בנות 14. איזה מין טיעון זה? אגב, בהחלט יש קשר בין העובדה שצה"ל הפך לכוח שיטור פרטי של פורעי החוק מעבר לקו הירוק לבין העובדה שצה"ל לא מסוגל בלחימה להזיז כוח בסדר גודל של אוגדה. זה לא אני אמרתי. זה אמרו שלושה אלופים שונים בשלוש הזדמנויות שונות, ואחד שופט וינוגרד. אבל זה בסדר, אגדת ה"שומרים על בטחון המדינה" עוד קיימת.
    5. מישהו אמר סתירה ולא קיבל? "הוכח שאולמרט חי באשליות. למרות שהיה ברור לכולם שרגב וגולדווסר אינם חיים" – "כל הזמן היה קול קטן שלחש לי: נכון שמניתוח קר של העובדות עולה שהחיילים מתים, כנראה שנהרגו בחטיפה, אבל אולי בכל זאת הם יחזרו חיים". איך זה מרגיש לאחוז את החבל משני קצותיו?

  2. חתול says:

    1. אכן, זה לא חדש, למרות זאת לא צריך להשלים עם העובדה ולהמשיך למחות על כך.
    2. פולארד הוא לא עבריין, הוא נשלח בידי מדינת ישראל וכשנתפס ונשפט לעונש חסר תקדים (אף מרגל בארה"ב לא קיבל עונש מחמיר כל כך) מדינת ישראל התעלמה ממנו. גם החיילים נשלחו בידי המדינה ונתפסו.
    3. ההחלטה התקבלה בידי אולמרט. התקשורת לא מקבלת החלטות רק יכולה לנסות להשפיע עליהן, וראש ממשלה אמור לדעת לקבל את ההחלטות לא לפי תוכניות הבוקר בגלי צהל.
    4. הנערות נהיו "עברייניות" מכיון שלאחר שהגיעו לשטח הוחל צו שטח צבאי סגור על האזור. כנראה חשוב שיהודים לא ינועו בחופשיות בארצם. נגד הבניה הערבית הבלתי חוקית סביב מאחז הגיבורים ובכל הארץ לא הופעל כח כמו נגד כמה נערות.
    צה"ל הפך לכוח שיטור בגירוש, יתכן שדווקא העובדה הזאת היא הגורמת לכישלון במלחמה?
    5. בגלל קולות קטנים של תקווה לא צריך לקבל החלטות. התנגדתי לעסקה (והייתי מתנגד גם אם היה מוכח שהחיילים בחיים) אבל לאחר שהתבצעה הייתי רוצה לקוות שלפחות יש לה תמורה.

  3. נמרוד אבישר says:

    1. נדמה לי שזה הפלג שאתה משתייך אליו שמקדש את העצמות.
    2. החיילים לא היו אפילו בשטח לבנון, שלא לדבר על לעבור על החוק שם. פולארד עבר על החוק האמריקאי. כלומר, הוא עבריין. זו משוואה לא קיימת.
    3. כלומר, ראש ממשלה צריך להיות לא קשוב לציבור?
    4. הנערות נהיו עברייניות כיוון שעסקו בהתיישבות ללא היתר. בארצם, אגב, היהודים יכולים נוע בחופשיות – אבל להכליל שטחים במשטר צבאי בתוך "בארצם" זו הגדרה כל כך רחבה, שאין אף מדינה שהחוק שלה עושה את זה. צה"ל, אגב, הפך לכוח שיטור פרטי של מתנחלים הרבה לפני הפינוי.
    5. נראה שאתה מאוד נחוש לגבי מה צריך או לא צריך להביא לקבלת החלטות.

  4. חתול says:

    1. מה הוא הפלג שאני משתייך אליו? מהיכן אתה יודע לאיזה פלג אני משתייך?
    כבוד המת הוא לא שיקול כשהוא בא על חשבון אנשים חיים.
    2. ואם החיילים היו נחטפים משטח לבנון, האם אז החטיפה הייתה מוצדקת? והתלייה של אלי כהן הייתה בסדר? הרי הוא עבר על החוק הסורי.
    אני לא מצליח להבין את האדישות ואפילו את השנאה ששוררת בחלק מהציבור הישראלי ביחס לפולארד. הוא פעל בשליחות מדינת ישראל, אז מה הסיבה להפקרתו לאחר שנתפס?
    4. אין לי רצון להתווכח איתך בנושא. כל עוד אתה לא יוצא מהבנה שהארץ היא שלנו, אין לשנינו נקודת פתיחה לדיון בנושא.
    5. בהחלט, ראש ממשלה צריך לפעול בהיגיון ולא לפי תקוות שווא. אמירתה של גאולה כהן בהחלט מתאימה לעניין: בתור אמא הייתי הופכת את העולם ע"מ שבני יחזור. בתור מדינאית ומנהיגה – לא הייתי מסכימה להסכם שעלול לגרור חטיפות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *