הספרים חוזרים לבלוג

מניפה של ספרים
cc-by albertogp123

כשרק הקמתי את הבלוג קראתי לו "מחשבים, ספרים וארץ ישראל" בתקווה שהוא יעסוק גם בספרים. בשטף החיים יצא שכתבתי רק פעמים בודדות על ספרים ורוב הזמן כתבתי על מחשבים. כל הזמן תכננתי לחזור לכתוב גם על ספרים שאני קורא, ואני קורא ברבה, אבל בדרך כלל לא הצלחתי להשלים פוסט בקורת על ספר.

לכן החלטתי שצריך להיות אזור בבלוג שבו רק אכתוב איזה ספרים קראתי ואשאיר מקום לתגובות לקוראים המשכילים שרוצים לפתח דיון. התוסף צריך להיות פשוט במיוחד, רק להכניס את שם הספר ושם הסופר, אחרת אני אתעצל ולא אשתמש בו. חיפשתי תוסף שיאפשר לי ולא מצאתי אחד מתאים שעונה בדיוק לדרישות שלי ולכן ישבתי וכתבתי אחד כזה.

התוסף מציג רשימה של הספרים שקראתי בדיוק כאן מצד שמאל. לחיצה על אחד הספרים (נסו עכשיו) מובילה לדף שמציג את תמונת הספר שנמשכת מגוגל תמונות ומקום להגיב עליו. מינימלי ככל שיכולתי לעשות.

יש גם הזנת rss בלעדית לספרים למי שרוצה להתעדכן.

מידע טכני ומשעמם על התוסף וקישורים

התוסף משתמש בפוסטים מותאמים אישית של וורדפרס ומציג אותם בווידג׳ט. שם הסופר נוסף באמצעות תיבה מותאמת אישית במסך כתיבת הפוסט (הסבר מפורט ומומלץ). התמונה נמשכת אוטומטית מגוגל תמונות (הסבר טוב יותר) אבל יש גם אפשרות להעלות תמונה ידנית. את העיצוב של דף הספר הוספתי לתבנית כדף לפוסט מותאם אישית.

התוסף לא ממש אפוי ודורש הרבה שינויים ידניים כדי לפעול באתרים אחרים ולכן אני לא משחרר אותו כרגע ואולי לא אשחרר אותו גם בעתיד. מי שבכל זאת רוצה אותו יכול לפנות אלי ולבקש את הקוד.

אתם מוזמנים לעקוב אחרי רשימת הקריאה ולחוות את דעתכם.

3 מחשבות על “הספרים חוזרים לבלוג

  1. אריאל says:

    בהתחלה כשהצגת לי את התוסף הוא היה נראה לי לא כ"כ שימושי, אבל עכשיו שאני רואה אותו בפעולה אני דווקא אוהב את הרעיון של להציג רשימת קריאה של ספרים עם תמונה.
    אחד הדברים האהובים עליי כשאני מגיע לבית חדש זה להציץ על ארון הספרים שלו ולראות מה הבעלים אוהב לקורא (או אוהב להציג שהוא קרא), איכשהו אני חושב שזה יכול ללמד אותי באמת על האדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *