gPodder – מוריד הפודקסטים

אחד הדברים שאני אוהב מאוד לעשות הוא להאזין לפודקסטים. בזמנים כמו נסיעה או המתנה שאחרת היו מבוזבזים אני פשוט שולף את הנגן שלי ומאזין לפודקסטים מעניינים שהורדתי מראש. החיסרון בפודקסטים הוא שצריך לזכור להוריד אותם ולהעביר אותם לנגן, אחרת באמצע הנסיעה כשאתה רחוק מכל מחשב תגלה שהנגן שלך ריק מתכנים.

כשעברתי ללינוקס גיליתי שרית׳מבוקס יודע להוריד פודקסטים בכוחות עצמו וניצלתי אותו לצורך זה. אבל היכולת שלו הייתה מוגבלת, היה צריך להשגיח שהוא מבצע את המלאכה  ועדיין הייתי צריך לזכור להעביר את הכול לנגן.

לאחרונה שמעתי על gPodder, שהוא תכנה נפלאה לניהול פודקסטים. התקנתי אותו ואכן לא התאכזבתי. gPodder יודע להוריד את כל הפודקסטים בעצמו, להעביר אותם לנגן בלחיצת עכבר, להציג מידע עליהם וכל פעולה שמישהו צריך בשביל פודקסטים.

אפשרות נוספת שאהבתי שקצת מוסתרת, היא לשנות את שם הקובץ. icast שעליו יושבים כמעט כל הפודקסטים בעברית מעניק לקבצים שלו שמות אקראיים שלא מעניקים מידע על תוכן הקובץ ו־gPodder משנה את השם אוטומטית לפי התוכן.

כדי שהתכנה תישאר מעודכנת הוספתי את המאגרים שלה מכאן.

לאוהבי שורת הפקודה, gPodder כולל גם ממשק שורת פקודה בשם gpo שמאפשר לבצע את רוב הפעולות דרך המסוף וליצור תסריטים שישתמשו ב־gPodder.

gPodder בעברית

כמו שאתם יכולים לראות בתמונה, התלהבתי כל־כך מהתכנה עד שישבתי ותרגמתי אותה לעברית. התרגום לעברית ייכנס בגרסאות עתידיות ובינתיים ניתן להורידו מכאן. את הקובץ יש להעתיק לתיקייה ‎ /usr/share/locale/he/LC_MESSAGES . הצעות לתיקונים בתרגום ניתן לשלוח אלי.

11 מחשבות על “gPodder – מוריד הפודקסטים

  1. שזיף says:

    אני כל הזמן עם הנייד שלי עליי (יש לי גם מודם סלולרי).
    וכשיש זמן פנוי אני מאזין לאוניברסיטה המשודרת של גלי צהל.
    אבל למעשה לא מצאתי איזה שהוא פודקאסט טוב ששווה האזנה.
    אשמח אם תכתוב פוסט עם קישורים לכמה פודקסטים טובים.

    תודה

  2. יוסי says:

    קראתי את הפוסט "gPodder – מוריד הפודקסטים" ומאוד התלהבתי לשמוע שקיימת כזו אפשרות לזרם של ידע,ואכן הורדתי את התוכנה,ומשום מה הוא לא מצליח להתחבר לאף רשימה.(העתקתי את ה URL של הרשימה וגם ניסיתי של הקובץ).
    אשמח לעזרה,יכול להיות שזה טכני (ואני לא בעניינים כנראה:)
    בכל אופן,המון תודה – יוסי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *