על ממשק המשתמש של מכונת הכביסה שלנו

washing-machineאחת האפשרויות האהובות עלינו במכונת הכביסה שלנו היא האפשרות להפעיל טיימר כך שהמכונה תתחיל לפעול לאחר הזמן שנקבע לה. למשל ניתן להכניס את הכביסה בערב ולהפעיל טיימר וכך המכונה מסיימת את הכביסה יחד עם ההשכמה שלי ומאפשרת לי להתחיל את הבוקר עם תליית כביסה (תענוג. הרבה יותר טוב מאשר כוס קפה למיטה). לפי החוברת שמצורפת למכונה קיים דגם משוכלל יותר שלה שמאפשר פשוט להכניס את השעה שבה אתה רוצה שהכביסה תהיה מוכנה (ולפי השמועה קיים אף דגם יותר משוכלל שגם תולה את הכביסה, מוריד אותה ומקפל אותה לארונות).

אבל כאן גילינו בעיה. אחרי שהכנסת את הכביסה, בחרת את התוכנית והפעלת את הטיימר, הדלת של המכונה ננעלת ולא ניתן לפתוח אותה עד שתוכנית הכביסה תסתיים. ניתן להחליף תוכנית או לבטל את הטיימר אבל לא לפתוח את הדלת.

בעיה זו מובילה למסקנה פשוטה. זה שתכנן את הטיימר הוא אדם מיוחד ביותר. הוא מעולם לא גילה שהחולצה האהובה על ילדתו נשארה מחוץ למכונה או שלפתע נשפכה כוס קולה על החלוצה הלבנה שלו.

ולא נותר לי אלא לדרוש: ישוחרר עדכון דחוף למכונת הכביסה שלי!

[מקור תמונה]

8 מחשבות על “על ממשק המשתמש של מכונת הכביסה שלנו

  1. ברק דנין says:

    מעצבן!

    user stories ותצפית על משתמשים יכולים לעזור להמנע מבעיות כאלה. לפחות הצלחתם להגדיר את הטיימר, שלא כמו מכשירי הוידאו שאי אפשר היה לתכנת פעם, כשלא היה TIVO ו-Yes max וכל החבר'ה האלה.

  2. Tomer Cohen says:

    אני בספק אם המצב עם מכשירים בסגנון Tivo ו־Yes Max שיפר במשהו את הממשק. יש לי קרובי משפחה שלא מצליחים להדליק את הטלויזיה ולעבור לערוץ בו משדר הממיר הדיגיטלי מבלי לאבד בדרך, ולא מדובר באנשים סנילים. הטכנולוגיה מפשטת משימות מסובכות, אבל היא לא תמיד פשוטה כמו המשימות הפשוטות (במקרה של מכונת הכביסה – ייתכן ויהיה פשוט יותר לכבס את הבגדים באמבטיה).

  3. יחזקאל says:

    (מצטער על האיחור. אני באופן כללי בפיגור עד הדחקה של הרידר, וכנראה פיספסתי את הציוץ על הפוסט.)

    הנעילה היא כדי שלא יוכלו לפתוח את המכונה תוך כדי פעולה. איך משחררים? מעבירים לסוף, מחכים דקה או שתיים והנעילה משתחררת. אח"כ תוכל לסובב בחזרה.

  4. Dov Shmuely says:

    הנעילה היא כדי למנוע מצב בו תתכנת את המכונה להפעלה דחויה ותשאיר את הדלת פתוחה והפעולה לא תבוצע.
    מה שאתה צריך לעשות הוא פשוט לבטל את ההפעלה לחכות דקה, להוסיף את החלצה ותכנת מחדש, קצת מסורבל אבל פתיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *