סגור בשבת

התחנה סגורה בשבת

החלטתי החלטה, מכאן והלאה הבלוג יהיה סגור בשבת. הרעיון מאחורי ההחלטה הוא פשוט, מכיון שאני שובת בשבת, אני רוצה לתת מנוחה גם לבלוג שלי ולכן הוא יסגור את שעריו בשבת.

אז איך עושים את זה טכנית?

יש אתר שישמח לעשות זאת עבורכם תמורת סכום מכובד. ואפשר גם לעשות זאת בחינם ובקלות.

ניצלתי את הידע הבסיסי שלי ב-JavaScript והוספתי תסריט לקובץ header.php של התבנית:



התסריט פשוט מעביר את הגולשים שנכנסים אל הבלוג בשבת לעמוד הבא.

אם מישהו רוצה להוסיף את הקוד לאתר שלו, בשמחה.

39 מחשבות על “סגור בשבת

  1. יהודה says:

    לא רוצה להיכנס לוויכוח דתי, אבל למה לסגור בלוג בשבת? אני יכול להבין אתרים כמו B&H שלא מאפשרים לבצע הזמנות בשבת, אבל בלוג שלא בדיוק מכניס מליונים כל סופ"ש?
    השרת ממילא עובד, ובמקרה הכי גרוע בגלל שנכנסתי לבלוג שלך בשבת, איזה אינדקטור של עומס נדלק באיזה לוח בקרה ואיזה גוי באמריקה קם לראות מה זה ואחר-כך התיישב כי זה נעלם.

  2. תומר says:

    ממש אין לך מה לעשות. אולי במקום לשחק לפחות תעשה משהו מועיל? אני בטוח שהמשתמשים של הבלוג שלך ישמחו אם תתקין תוסף שמציג תאריכים עבריים במקביל ללועזיים.

    ואם אתה רוצה לעשות ניסוי מאתגר – כתוב תוסף לוורדפרס שיבנה את כתובת הדף לפי תאריך עברי.

  3. אריאל says:

    אימצתי בחום, אולי תנצל את ההזדמנות ותסביר להדיוטות כמוני איך הסקריפט עובד ואיך אפשר להתאים אותי לזמני השבת המשתנים.

    יהודה – אדם מצווה גם על שביתת כליו בשבת.
    האם המחשב הוא בגדר כליו? לדעתי לא ופעמים רבות אני משאיר את המחשב דולק בשבת כאשר הוא ממשיך להוריד קבצים וכו'.
    בנוסף, בהשבתת הבלוג יש גם אמירה חברתית ולא רק אמירה דתית.

  4. תומר says:

    אריאל – מה חברתי בזה שאתה כופה עלי לקרוא את התכנים בזמנים שאינם בהכרח נוחים לי?

    וכשאתה משאיר את המחשב דולק – פתאום זה תקין? אני מאד מקווה שאתה לא מוריד קבצים לא חוקיים, כי עבירת הגניבה הופיעה בעשרת הדיברות בפעם האחרונה שבדקתי.

  5. יחזקאל says:

    פינגווין מגורש,
    הרי תמיד יהיה משהו כשיגלשו לאתר (לפחות 404), את זה א"א לשנות, אז לפחות אפשר לשנות ל404 שבתי, הרומז לגולש שבעל הבלוג דתי וישמח אם לא ישתמשו בתכניו בשבת. כמו שעל קלטות ודיסקים מופיע (או לפחות היה מופיע) לרוב: "נא לא להשמיע בשבתות ומועדי ישראל".

    אריאל,
    בפעם האחרונה שבדקתי, שביתת כלים (בניגוד לשביתת עבדים ובעלי חיים) מתחייבת רק לפי בית שמאי. לכן מה שאתה עושה מותר, ככל הנראה.

  6. אריאל says:

    הצהרה חברתית של בעל הבלוג על יום מנוחה וניתוק מכל העולם החומרי ובכללו עולם האינטרנט. כמו שבמקומות מסוימות מקובלת סיאסטה יומית – כאן מקובלת סיאסטה שבועית. בלי קשר לדת.

    זה אכן תקין, לא מעורבת כאן פעילות של אדם, שלי. המחשב הוא כמו מקרר וכמו אור וכמו מכונת־כביסה שפועלת מערב שבת אל תוך השבת או כמו מכונת שטיפת כלים שפועלת עם שעון שבת בשבת או כמו מעלית שבת וכו' וכו'.

    לא בדקתי לעומק, אבל מן הסתם אין בעיה הלכתית בזה שהבלוג (ולא אתר סחרי כמו שציינו בהתחלה) פתוח בשבת ומי שנכנס בשבת והוא יהודי זה בעיקר החלטה ובעיה שלו.

    כמובן שאני מוריד רק קבצי iso של כל מיני הפצות לינוקס שונות…

  7. תומר says:

    אין פה שום הצהרה חברתית, ואני מאד מקווה שאנשים כמוך לא ינסו לקבוע לי מתי אני אשן, מתי אני אבלה, ומתי אני לא אוכל להתחבר לרשת.

    חתול – אני עלול להשתמש בסקריפט שלך ולאפשר גישה רק בזמנים שנוח שיכנסו בהם אנשים לאתר שלי, כלומר בין השעות 2 בלילה לשש בבוקר ובסופי שבוע.

  8. אריאל says:

    תומר – לא ברור לי מדוע אתה מגיב בצורה ישירה. נדמה לי שאתה מקצין את מה שטענתי למקומות רחוקים ולא קשורים לעניין. אני אחראי רק על האתר שלי ואני מעוניין שהוא ישבות בשבת כמוני.

    בודאי שיש כאן אמירה חברתית, אמירה שנעלמה בחברה המודרנית והדבר היחיד שמפריד בין שבת והיום החופשי השני (שיש למרבית האנשים העובדים שבוע עבודה של 5 ימי עבודה) לשאר השבוע הוא שלא הולכים לעבוד. זהו.

    השבתת הבלוג משדרת ששבת היא משהו אחר.

    מה אתה עושה עם הזמן שלך הוא אחריות שלך בלבד, גם לפי מה שאמרתי עד עתה, אנשים כמוני (למה הכוונה במילה והדגשה "כמוך"?) לא מעוניינים לסדר לך את סדר היום.

  9. תומר says:

    לא אני זה שמנסה להכריח אנשים לסיאסטה שבועית כל סוף שבוע. את הזמן הזה אני מעדיף לבלות בהשלמת פערים בבלוגים של אנשים, לטיולים בארץ ולדברים אחרים. ממש לא משהו שקשור למנוחה, ולכן לא ארצה שאנשים יציעו לי לישון במקום להיכנס לאתר שלהם.

  10. אריאל says:

    כאשר כתבתי "סיאסטה" לא התכוונתי דווקא לשינה, נמנום, סגירת עיניים, או מנוחה פיזית ונפשית כל שהיא.

    אני רק מכריח את קוראיי שאינם שובתים בשבת לא לקרוא אותי בשבת וזה זכותי. וזכות כל אחד שרוצה לקרוא דווקא בשבת להתעצבן כפי רצונו. הכל "כדת (מצד אחד) אין אונס (מצד שני)".

  11. חתול says:

    ראשית כל אציין ששיערתי שהפוסט יגרור תגובות אבל ממש לא ציפיתי למלחמת עולם כזו.

    הסיבה שהחלטתי לסגור את הבלוג בשבת היא לא הלכתית. יש דעות שונות בין הפוסקים האם צריך לסגור אתר בשבת (הבעיה היא האם יש כאן סיוע לחילול שבת), ולא כאן המקום לפרט (חפשו בגוגל אם זה מעניין אתכם). הסיבה שלי היא רגשית אישית. אני מרגיש לא נעים עם זה שגולשים אצלי בבלוג בשבת.
    בסופו של דבר זה הבלוג שלי ואני יכול להחליט מה יקרה איתו כמו שכל אחד יכול להחליט לגבי האתר שלו (גם אם ירצה לסגור אותו למשך דקה כל שעה עגולה למשל) לא מנעתי מאף אחד לגלוש באינטרנט בשבת באף אתר חוץ מאשר באתר שלי (שעם כל ההערכה העצמית הגבוהה שלי הוא חלק פיצפון מהרשת) אם מישהו מרגיש שחויית הגלישה שלו נפגעת קשות מכך שהוא לא יכול להכנס לבלוג שלי במשך יום אחד בשבוע זה מאוד מחמיא לי. 🙂

    תומר, תוסף שמציג תאריך עברי בבלוג עבד כאן תקופה מסויימת אבל יש לו בעיות עם וורדפרס בעברית בכלל ועם התבנית שלי בפרט. ולגבי לכתוב תוסף לוורדפרס, הידע שלי בPHP הוא אפסי ממש כך שזה ממש לא רלוונטי.
    אריאל, לגבי החלק הטכני של הסקריפט, הוא מתעלם מהשינוי בשעות כניסת ויציאת השבת. מה שקורה הוא שבשעות שהן בטוח שבת הגולש מועבר לדף השבתי של הבלוג.
    נ.ב. הפוסט נפתח מחדש לתגובות מקווה שזה לא יראה כמו הטוקבקים בynet. 😉

  12. נתנאל says:

    לי כל הרעיון נשמע די פתטי, הרי זמני כניסת ויציאת השבת משתנים לפי מיקום גיאוגרפי על פני הכדור, אז מה מועיל קוד שמבוסס על זמני השרת, או על מיקום ספיציפי על פני הגלובוס? חוץ מזה מה בדיוק ההבדל מבחינת מלאכות שבת אם המשתמש מגיע לדף הבלוג או לדף השבת? מבחינת הביטים שעוברים זה בערך אותו דבר, כך שיש פה רק הצהרה ללא יותר מדי משמעות למלאכות שבת בפועל.

    הערה אישית, גם בתור דתי דף שבת די מעצבן אותי.

  13. תומר says:

    נתנאל – הקוד מבוסס על השעה בדפדפן. כל עוד במיקום דומה לישראל מבחינת זמני כניסת ויציאת השבת (שעון קיץ/חורף, קו רוחב וכו') – הזמנים יהיו דומים לישראל. לעומת זאת, ככל שנתקרב לקטבים הזמנים עשויים להשתנות.

    יש לי שאלה לטובת המלומדים פה שאולי יוכלו לסייע בפתרון הסוגייה – איך נקבעות שעות כניסת ויציאת השבת בקוטב? הרי ייתכן מאד מצב בו לאורך כל השבת יהיה חושך.

  14. חתול says:

    הנה ציטוט ממאמר בנושא:
    והנה לענין קוטב הצפוני דנו בזה כמה ממחברי זמננו לענין דין יום ולילה אצלם ונאמרו בזה ד' דעות ונעתיקם בזה כמו שהובא באנציקלופדיה תלמודית ערך יום וכדלהלן עד שבסוף הישוב שבצפון (או: הקוטב הצפוני) יהיה היום הארוך עשרים וארבע שעות ואין בו לילה כלל, והיום הקצר כולו לילה ואין בו יום כלל. והוא הדין מדרום לקו המשוה, שהיום הולך ומאריך או מתקצר לפי המרחק מקו המשוה, וכשהיום מאריך בצפון הוא מתקצר בדרום, ולהיפך עד סוף הישוב שבדרום (או: הקוטב הדרומי) והחדשים שהם יום בלבד בצפון, הם לילה בלבד בדרום, ולהיפך, עד שימצא מקום שיתארך היום חצי שנה, וכן הלילה חצי שנה, ודנו אחרונים מה דינם של מקומות אלו: יש שכתבו שבמקומות אלו נחשב כל הזמן הזה כיום אחד בלבד, או כלילה אחד בלבד, ואם בא למקום זה ביום חול, כל זמן שהוא יום הרי הוא חול גמור, ואם בא לשם בשבת הרי הוא כולו שבת. ויש שכתב שיום כציון של זמן – של תורה הוא הזמן שבו ישלים הרקיע הקפה אחת עם החמה על פי מרוצתו היומי כלפי המערב, ואם נמצא מקום שלא נשלמו בו תנאים אלו, נפטרו יושביו ממצוות שבת ומשאר מצוות התלויות במנין הימים, כשם שמצינו בשאר מצוות, שבחסרון הנושא לשמירת המצוה יפטר מן המצוה ויש שכתבו שהבא למקום זה יש לו למנות שבעה ימים של עשרים וארבע שעות שוות, ומקדש שביעי ויש שכתבו שבמקום שרואים שם את החמה מקפת כל האופק סביב כל עשרים וארבע שעות, הרי כי הקפה אחת היא יום אחד והקפה השביעית היא שבת, ואף שעת כניסת השבת ויציאתה יכול לחשב למפרע לפי הזמן שהיה במקום שיצא משם. ויש שכתב ששיעור יום אחד הוא מהרגע שהחמה יות שפלה וסמוכה לאופק, עד שתחזור לאותה נקודה שממנה התחילה, וכן בזמן שכולו לילה, שיעור יום אחד הוא היקף אחד שלם שיעשו הכוכבים סביב הארץ לסוברים שכל הקפת החמה חשובה יום, י מן האחרונים שכתבו שכיון שאפשר לכוין את נקודת המזרח ונקודת המערב, לפיכך לענין זמני יום ולילה הרי מעת שתגיע החמה לנקודת המזרח ועד שתגיע לנקודת המערב, זמן זה הוא יום, ובזה שעוברת ממערב למזרח הוא לילה, אף על פי שהחמה זורחת, ואף בזמן שכולו לילה יש סימן היכר בין יום ללילה לפי מצב הכוכבים. על זמן עלות השחר במקומות שבהם אין החמה מתרחקת בקיץ מתחת לאופק, שהוא בחצות הלילה.

  15. חתול says:

    אלי: הוא מותאם חלקית. כלומר, ארצות שבהן זמני כניסת השבת דומים לארץ לא יהיו בעיות. ארצות ששונות מאוד בקו הרוחב ושבת בהן יוצאת מוקדם מאוד או מאוחר מאוד (תלוי בעונה) יכולות להתקל בבעיות מול התסריט.

  16. אלי says:

    חתול: תודה על התגובה
    אם הבנתי נכון ברגע שהוספתי את התסריט הנ"ל לאתר האתר סגור בהתאם לזמני כניסה / יציאת שבת בארץ .
    על אף שבחו"ל זה עלול להיות לפני או אחרי יציאת שבת

    האם יש לזה פיתרון ?

    ואיך משלבים את התסריט בדף aspx

  17. רועי says:

    הי חתול
    ממש אהבתי את הסקריפט וניסיתי לשלב אותו בתבנית של הבלוג שלי (blogger) אך ללא הצלחה. יש מצב שתוכל לעזור לי? פשוט ניסיתי להדביק אותו כל פעם בחלק שונה של תבנית ה-xml של הבלוג אבל זה לא עובד. אולי צריך לשנות משהו בקוד ❓
    אני לא ממש מבין בזה אבל נדמה לי שזה פשוט html בסיסי ולא php או asp

  18. רועי says:

    שבוע טוב ותודה על התגובה המהירה (:
    ניסיתי וקיבלתי את ההודעה הבאה:

    "אין אפשרות לנתח את התבנית שלך כיוון שהיא אינה מעוצבת כראוי. ודא כי כל מרכיבי ה-XML סגורים כראוי.
    הודעת שגיאה של XML: The content of elements must consist of well-formed character data or markup."

    אני מפנה את הבקשה גם לכל קורא אחר שאולי מבין בעניין…
    תודה מראש ובכל אופן.

  19. בעז says:

    חתול, אני עשיתי משהו דומה מבוסס על PHP.
    יש ל-PHP יכולת מובנית לדעת מתי זריחה ושקיעה לפי מיקום על רשת קוי האורך והרוחב של הגלובוס. ניתן בקלות להוציא מזה את זמני השבת בכל מקום.
    אם זה מעניין אותך, צור איתי קשר באימייל ונראה מה עושים.

  20. אורן says:

    בס"ד

    יישר כוח על היוזמה של סגירת הדף.
    שים לב שהפנייה יזומה של משתמשים לדף אחר בשבת יכולה להוות ג"כ בעיה של 'לפני עיוור'. עדיף לשתול קוד PHP בHEADER שפשוט מפנה לדף לא קיים…

    בברכה רבה

  21. חתול says:

    @אורן: php לא יפעל לפי זמני הגולש, היתרון של JS שההפניה תהיה לפי זמני השבת של הגולש (בערך).
    בכל מקרה אין כאן "לפני עיוור" כל האינטרנט נמצא לפני הגולשים אולי (וגם זה לא בטוח) "מסייע לדבר עבירה". בכל מקרה אני מעדיף להסביר למה לא ניתן לגשת לאתר במקום להחזיר שגיאה.

  22. אורן says:

    בס"ד

    תודה על תשובתך. אני בעצמי רוצה לשלב סקריפט כזה באתרים שלי, ועומד להתייעץ עם פוסק איך לעשות את זה בצורה הנכונה ביותר…
    לגבי 'מסייע' זה לא פשוט אבל בהחלט נושא רגיש מאוד. כמובן שאם אתה מקים אתר לקירוב או כל סוג של תמיכה יהודית הרי זה בבחינת 'פדיון שבויים'. בכל מקרה זה שאלה לגדולים כל מקרה לגופו…

    בברכה

  23. תומר says:

    להזכירכם – אדם דתי מנוע מכניסה לאתר במהלך שבת קודש מאחר ויש לו מטלות והתחייבויות אחרות.

    לעומתו אדם חילוני (או נוצרי, לצורך העניין) תמנע ממנו הגישה לאתר, ובכך הוא לא יחשף לרעיונות שלכם. מאחר ואתם לא מכבים פיזית את האתר (ויותר מזה – האתר עצמו נמצא בניכר ומתוחזק על־ידי גויים במהלך השבת) – אין שום סיבה למנוע מאנשים להיכנס אליו ולצרוך את תכניו.

    אתרי ממשלה מסויימים משתמשים בתירוץ "לא פעיל בשבת עקב חוסר כוח אדם" כדי לסחוט עוד כספים. האתר הזה, כמו אתרים רבים אחרים שנכתבו ומנוהלים על־ידי אנשים שמבינים בטכנולוגיה לא דורשים עבודות תחזוקה מסביב לשעון, ולכן התירוץ הזה לא תקף עבורם.

  24. hdsf says:

    אני גם רוצה להכניס את הjs לבלוג שלי בבלוגר ללא הצלחה
    בבקשה אם מישהו יכול לעזור זה די דחוף כיון שיש לי שם לינקים שאני מרויח עליהם ואז יש בעיה של שכר שבת בתודה מראש

  25. hdsf says:

    הצלחתי ב"ה להכניס קוד js בבלוגר, נכנסתי לרשומות ואז לרשומה שרציתי ואז ל: html ושם הוספתי לבד תגית body> וצמוד אליו את הקוד (מדובר בקוד של local-host והם כותבים שצריך להעתיק את זה לbody>) מה שצריך להזהר זה שבצדדים כן אפשר להכנס ללינקים כמו למשל ב googl adsense אז ביינתים עד שאני ימצא פתרון הסרתי את ה googl adsense
    יש אפשרות נוספת להוסיף js לבלוגר ב:פריסה :הוסף גאדג'ט:HTML/JavaScript ושם אפשר להכניס איזה קוד שרוצים רק שהוא לא ישפיע על כל הדף אלא רק באזור של הגאדג'ט

    רציתי לשאןל אם מישהו יודע איך לסגור לינקים בשבת, מדובר בלינקים לאתרים אחרים שאני מקבל כסף על ההפניה כמו תוכניות שותפים בתודה מראש

  26. hdsf says:

    עדכון: הכנסתי קוד js של holy clock בבלוגר (רשומות- ערוך- html- גללתי לסוף הרשומה והכנסתי את הקוד בלי לרשום body > ) ואז הוא מעביר את הגולש בשבת אוטומטית לאתר שלהם ואז אפשר להכניס באתר גם google adsense ומה שרוצים .
    לגבי לינקים הם שלחו לי מייל שבקרוב הם יעשו שיוכלו לסגור גם אותם בשבת
    הדבר היחיד הוא שהם שמים סמל קטן במקום שהושתל הקוד. אצלי זה למטה בסוף הדף
    אם זה מעניין אותכם הכנסו: http://kesef-interneti.blogspot.com/

  27. גל says:

    שלום רב, פיתחנו תוסף וורדפרס WP-SHABBAT הסוגר אתרים בשבתות וחגים על בסיס מיקום המשתמש, עם בסיס נתונים של כתובות אייפי המתעדכן כל חודש.
    התוסף עומד בדרישות גוגל להצגת 503 לעכביש – שמשמעו שהאתר כרגע בתחזוקה – כלומר אין פגיעה בקידום האתר!.
    בנוסף באפשרותכם לא לסגור הרמטית אלא רק להציג הודעת פופאפ שהאתר סגור ועכשיו שבת או חג.
    לעוד מידע כנסו לאתר וורדפרס העולמי או :
    תוסף וורדפס סוגר אתר בשבתות וחגים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *