להיות בלוג עצמאי (חלק ראשון) – למה?

בעקבות המעבר שלי לבלוג עצמאי, החלטתי לפרסם סדרת פוסטים בנושא המעבר. אורך הסדרה יקבע על פי תגובות הקוראים.

אז כשמדברים על הקמת בלוג עצמאי השאלה הראשונה שעולה היא, למה?
למה לטרוח להקים ולתחזק מערכת על שרת, דבר שגם עולה בדרך כלל כסף, כשאפשר לפתוח בלוג בקלות באתרים אחרים. הרי אפשר לפתוח בלוג מבוסס וורדפרס בבלוגלי או בוורדפרס.קום, ובלוג מבוסס מערכות אחרות בתפוז, בישראבלוג ובבלוגר.

הסיבה העיקרית היא עצמאות. במערכת וורדפרס עצמאית ניתן לקבוע את העיצוב לפי מה שאתה בוחר ולא לבחור ממספר עיצובים קיימים. ניתן להתקין את התוספים שאתה מעוניין בהם והבלוג נראה ומתנהג כמו שאתה מעוניין ולא כמו שמנהלי האתר רוצים. ניתן גם לכתוב בבלוג מה שרוצים ואין צורך לחשוש שמא הפרת את תנאי השימוש של האתר.

סיבה נוספת שאולי לא תתאים לכולם היא צבירת ידע ונסיון. הקמת מערכת וורדפרס היא לא מסובכת במיוחד אבל מספקת בכל זאת ידע רב על הקמת אתר ועל ההתרחשות מאחורי הקלעים של וורדפרס.

סיבה אחרונה היא תדמית. בלוג פרטי עם שם מתחם פרטי (למי שלא הבין, דומיין) נראה הרבה יותר רציני בעיני הקוראים ובעיני אחרים שחשוב לך להראות רציני בעיניהם (למשל מעסיקים פוטנצייאלים).

בפעם הבאה אסביר את העניין הטכני, איך אורזים את הבלוג ועוברים דירה.

3 מחשבות על “להיות בלוג עצמאי (חלק ראשון) – למה?

  1. אפרת says:

    בנוגע לתדמית- בבלוגלי גם היה לך שם משלך וכדי לדעת שאתה בבלוגלי היה צריך לחפש את זה.
    משחקים עם העיצוב ולמידה על המערכת באמת נשמעים מעניינים. זו גם הרגשה טובה שעשית משהו לבד (למרות ש"לבד" בהקשרים האלה מקבלת משמעות מעט שונה, לאור כל ההדרכות, התוכנות והעיצובים שאפשר למצוא באינטרנט בחינם לגמרי).

  2. חתול says:

    בלוגלי הוא אכסניה לא רעה בכלל, אבל רק מכתובת הבלוג כבר ברור שהוא חלק מבלוגלי. גם עיצוב הבלוג והשימוש בו מאוד מוגבלים. לדוגמה, אי אפשר להטמיע תסריטים בדף או בוידג'טים.

    גם כשלומדים לבד אפשר ללמוד מנסיון של אחרים, לא חייבים לגלות הכל ע"י ניסוי וטעייה, למרות שלפעמים זה נחמד גם כך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *