שלוש דרכים לצילומסך

כל מי שמסתובב בפורומים יודע שחשוב הרבה פעמים לצרף צילום של המסך. צילום אחד של המסך יכול להחליף הסברים ארוכים ולא ברורים. גם בבלוג הרבה פעמים אני רוצה לצרף צילומסך בשביל להמחיש משהו. אז מהי הדרך הכי טובה לעשות זאת?

1. בהתחלה פשוט הייתי משתמש במקש PrintScreen במקלדת. לחיצה עליו העתיקה את המסך, את התמונה הייתי מדביק בתוכנת הצייר, חותך ממנה את החלקים המיותרים ושומר בקובץ על שולחן העבודה. את הקובץ הייתי מעלה לשרת כמו TinyPicומקבל שם קישור לתמונה.

מהירות הפעולה: איטית מאד.

2.  בגלל מורכבות הדרך הקודמת חיפשתי תוכנה שתקל עלי את העניינים ועברתי להשתמש בScreenshotCaptor. הייתי צריך להפעיל את התוכנה וללחוץ על צילום (או בעזרת קיצור דרך במקלדת). אפשר לצלם רק חלק מהמסך. אחר כך הייתי צריך לשמור את התמונה ולהעלות אותה לTinyPic.

מהירות הפעולה:  איטית.

3.  ואז בעקבות כתבה בנענע גיליתי את  Jet Screenshot שהיא הפתרון המושלם (לפחות לבינתיים). אני מפעיל את התוכנה (ע"י קיצור מקלדת), מצלם איזה קטע מהמסך שאני מעוניין בו (גם ע"י קיצור מקלדת) ואז התמונה מועלת אוטומטית לשרת ftp והקישור אליה מועתק ללוח.

הבעיה היחידה היא שהתוכנה לא מספקת שרת ftp. אבל אל דאגה, אחרי הסתובבות ברשת מצאתי את 250free שכפי שמשתמע משמו מספק חינם 250 מ"ב לאיחסון ותומך בftp. הגדרתי אותו בתוכנה ומאז אני פשוט מעלה את צילומי המסך ישירות לאינטרנט.

מהירות הפעולה: מהירה.

7 מחשבות על “שלוש דרכים לצילומסך

  1. תומר says:

    tinypic? מה עם imageshack.us, או אפילו עם פליקר?

    קצת מפריע לי העניין של העלאת תמונות אוטומטית; מה אם אני רוצה לראות את מה שצילמתי לפני שהוא מועבר לרשת?

    אגב, שכחת לציין ששילוב המקשים Alt – Print Screen מאפשר לצלם את החלון הפעיל בלבד.

  2. חתול says:

    תומר, אני מעדיף את tinypic אבל ניתן להשתמש בכל שירות אחר (למרות שimageshack.us קצת איטי לדעתי).

    אתה רואה את מה שצילמת לפני שהוא נשלח ובוחר אם לאשר את השליחה או לצלם שוב, אפשר לראות את זה בתמונה השלישית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *