ההתרשמות שלי מכרום

 כרום

אני בטוח שכל האינטרנט מלא בכתבות על כרום, הדפדפן החדש של גוגל, אבל בכל זאת ארשום את ההתרשמות שלי ממנו.

הדבר הראשון ששמתי לב אליו בכרום הוא התרגום לעברית, כרום כולו בעברית מלאה ואף מלווה בתיעוד רחב בעברית. זה דבר שממש לא ציפיתי אליו מצד גוגל שידועה בזילזול שלה במשתמשים דוברי שפת הקודש, כבר שנים שאני מחכה לעדכון של ג'ימייל בעברית שלא לדבר על פיקאסה. בנוסף גוגל השיקו גם את גוגל מפות בעברית, האם מדובר בפניה משופרת לקהל הישראלי?

ההתקנה עצמה היתה פשוטה אך מעצבנת. צריך להוריד קובץ קטן שהוא ניגש לאינטרנט ומתקין בשבילך את הדפדפן בלי אף שאלה ובלי שתדע מה מתרחש והיכן נזרקו קבצים.
כהגעתי לגלישה ראיתי שמדובר בדפדפן מהיר ורזה כמו הרבה מהישומים של גוגל. הדפדפן מתמשק יפה עם החיפוש בגוגל. למשל, תוך כדי הקלדה בשורת הכתובת מורץ כבר חיפוש בגוגל. מצד אחד זה מאד נוח, מצד שני זה מתחיל להיות מטריד. גם כך גוגל יודעים עלינו יותר מדי, הרבה מהגלישה שלנו מתבצעת דרך גוגל, שימוש בדפדפן שלהם אומר שכל הגלישה תעבור דרכם, קצת מטריד.

מה שמאד הפריע לי בגלישה בו הן הפרסומות. גם בפיירפוקס שלי וגם באקספלורר (כשאין לי ברירה אלה להשתמש בו) מותקן חוסם פרסומות, ולחזור לראות פתאום את כל ההבזקים באתרים הישראלים היה כמו נסיעה על איילון אם כל שלטי הפרסומת שבו. האם יפותח בהמשך חוסם פרסומות לכרום, אם כן זו תהיה ממש יריה בראש מצד גוגל שכל רוחיה מתבססים על פירסום.
וידאו בכרום הוא בעייה עוד יותר מאשר בפיירפוקס. בעוד בפיירפוקס יש כל מיני פתרונות לעניין (wmp4ff ותסריטי גריזמונקי) בכרום וידאו פשוט לא עובד. האם זה אומר שהאתרים יתקנו את עצמם בקרוב או שכרום לא יצליח לפרוץ בשל כך, הייתי רוצה להאמין באפשרות הראשונה אבל זה ממש לא בטוח.

כרום כרגע קיים בגירסה לחלונות בלבד אבל יש הבטחות שיצא בקרוב גם ללינוקס ומק,שבינתיים יכולים לקרוא את הקומיקס בן 38 העמודים שליווה את יציאת כרום.

5 מחשבות על “ההתרשמות שלי מכרום

  1. יחזקאל says:

    ממש כך, הקטע עם ההתקנה פשוט מרגיז. אם אני זוכר נכון, זה לא המוצר היחיד של גוגל שמתנהג ככה, מתקין את עצמו כאילו אין מחר. מצד שני, זו רק בטא, ועוד הראשונה. מצד שלישי, גוגל נוטה להשאיר מוצרים בבטא המון זמן 🙂 (אם כי, עד כמה שאני זוכר, לא תוכנות, ייאמר לשבחם).

    אם גוגל ייגרמו לאתרים הישראלים לעצב אתר תקני (כולל וידאו), גם חובב אופרה כמוני יברך על יצירת הדפדפן הזה. זה יעזור, בעקיפין, לפלח השוק של כל הדפדפנים תואמי התקנים (פ"פ, ספארי וכמובן אופרה. בעצם כנראה כל מה שהוא לא אקספלורר).

  2. אליהו52 says:

    אני לא יכול לבודקו, פשוט אין לי חלונות (אלא אם מחשיבים את חלונות ביתי :lol:).

    נקווה שהוא יגרום להחרפת התחרות בשוק הדפדפנים ובתאימות לתקנים.

    מה שכן, הטוב בזה שהדפדפן מפותח על ידי גוגל, הוא יכולתה לדחוף את הדפדפן (באמצעות שירותים מקוונים, או תוכנותיה) לכלל הציבור. כן היא יכולה "להעניש" אתרים שלא יתמכו בו או משהוא דומה. מה שכמובן יחזק את המודעות והתאימות לתקנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *