פיירפוקס באוניברסיטה

אחד הדברים הראשונים שגיליתי על המחשבים של האוניברסיטה הוא שאין עליהם דפדפן נורמלי. משום מה אגף המיחשוב אצלנו בטוח שמותקן להם דפדפן מודרני.

יכול להיות שמדובר בסיבות של אבטחה (אגף המיחשוב משוגעים על אבטחה, הם אפילו חסמו את הכפתור הימני בעכבר ולא שברור במה זה מועיל לאבטחה), או בסיבות של חוסר עדכניות (למשל אי קריאת אתרי מחשבים במשך 10 השנים האחרונות) אבל התוצאה היא שהסטודנטים צריכים להשתמש באקספלורר 6 (ובמילים: שש).

מכיון שממש לא מתאים לי לגלוש בדפדפן שאפילו לשוניות אין בו, ובלי לדבר על התגובות של קוראים בבלוג פניתי לחפש פתרון לבעיה החמורה הנ"ל בדמות firefox portable (להלן ffp).

(למי שלא מכיר מדובר בגירסה של פיירפוקס שמותאמת לרוץ ללא התקנה למשל על גבי disk on key)

בתור התחלה ניסיתי להתקין את ffp על כונן הרשת. נסיון זה נחל כישלון חרוץ, ההתקנה הודיעה שאין מספיק מקום עליו. כנראה משהו בהגדרות הכונן  כי כמובן היה די והותר. ניסיתי להתקין מקומית על המחשב ולאחר מכן להעביר את תיקיית ההתקנה לכונן הרשת אך הכונן דחה באכזריות חלק מקבצי הדפדפן.

לאחר מכן התקנתי את הדפדפן על נגן mp3 ישן שלי. אמנם ההתקנה הצליחה אבל מכיון שמדובר על נגן ישן עם זכרון איטי קשה להגיד שנהנתי מחוויית שימוש בדפדפן מודרני.

לבסוף השגתי disk on key והתקנתי עליו את ffp ורק אז יכלתי להנות מגלישה סבירה.

עדיין הייתי צריך לטפל בכמה דברים. fffp מגיע באנגלית וכדי להפוך אותו בעברית יש לבצע שלוש פעולות: 1. להוריד חבילת שפה עברית ולהתקין אותה. 2. להכנס ל- about:config ולשנות את הערך general.useragent.locale ל- he. 3. לאתחל את פיירפוקס.

עדיין פיירפוקס לא מהיר במיוחד וסובל מזמן טעינה ארוך (חצי דקה) ולכן התקנתי עליו רק הרחבות הכרחיות: Adblock plus לחסימת פרסומות ו-Greasmonkey כדי לאפשר לאתרים בעייתיים (כמו highlearn, אחת ממערכות הלימודים של האוניברסיטה) לעבוד על פיירפוקס.

7 מחשבות על “פיירפוקס באוניברסיטה

  1. יחזקאל says:

    התפלאתי בעבר שלא הצלחת להתקין על כונן רשת, אבל שמע, אם חסמו את הלחצן הימני…

    לא בא "להמיר" אותך, אבל ניסית להתקין את אופרה על כונן הרשת? קח את הsnapshot האחרון בהתקנת הclassic ותנסה. שלא לדבר שעל הDOK זה ודאי עדיף, מהיר יותר בזמן טעינה, ובכלל בריצה.

  2. חתול says:

    תומר, הביצועים חשובים לי אבל גם נוחות השימוש. התרגלתי כבר ל-Awesomebar.

    יחזקאל, אני מעדיף את פיירפוקס. אופרה הוא לא בעברית וזה חסרון מבחינתי וגם האתר של האוניברסיטה לא יעבוד עליו.

  3. GuySoft says:

    באיזה אוניברסיטה אתה?
    אצלנו באוניברסיטה העברית (לפחות בגבעת רם שאני שם). יש פיירפוקס ואופן אופיס בכל תחנה. יש כאלה עם gnuplot ואפילו יש כיתות מבוססות לינוקס.

    ד"א, אם מזכירים את highlearn, אז אני מנצל את ההזדמנות להזכיר שיש תוכנה שמאפשרת משיכה של נתונים שם, ולאחרונה הכותב שחרר את הקוד מקור שמתקמפל בלינוקס, אבל הספריות בלינוקס לא תומכות ב- RTL, אפשר לקרוא כאן

  4. Drazick says:

    כבר 3 שנים אני נעזר ב- FFP. זה נהדר.
    אני אפילו מרשה לעצמי להשתמש בגרסאות הבא של פיירפוקס 3.5.

    גם חילצתי את התוסף פלאש מהבית ושמתי אותו בגרסא הניידת.
    ככה שגם באוני' זה מרגיש כמו בבית.

  5. חתול says:

    GuySoft: הלוואי אצלנו. למחלקות יש עמדות לינוקס אבל עמדות ציבוריות באות עם חלונות ואקספלורר 6.

    Drazick: שכחתי לכתוב אבל התקנתי גם flash portable. אם אתה כ"כ אוהב את כרום, למה שלא תשתמש ב- chrome portable?

    ליאור: חשבתי שזה ברור מהפוסט שלי (ו-100 ₪ על הפרסום)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *