תוסף וורדפרס נגד ספאם – en-spam

no-spam
cc-by-nc-sa eabenes

אחת התופעות המעצבנות ביותר שמכיר כל בלוגר מתחיל היא תגובות הזבל בבלוג. בוטים של ספאם מתחילים לשלוח עשרות תגובות ביום. התגובות באנגלית, ברוסית, בסינית וכל מה שמעניין את הספאמרים האלה הוא להכניס קישורים לאינטרנט.

גם עלי לא פסחה התופעה המעצבנת הזו ולכן בדקתי תוספים רבים שהיו אמורים לסנן את תגובות הזבל. לצערי אף תוסף לא הצליח לעצור את השטף אלה רק לצמצם אותו. בשבועות האחרונים הפעלתי תוסף שחסם תגובות באנגלית אבל גיליתי שיש גם לא מעט ספאם ברוסית וסינית. חלק מהתוספים אף הגדילו לעשות וסימנו תגובות ראויות בתור ספאם. בסוף החלטתי לגייס את הכישורים שלי ולכתוב תוסף משלי שיחסום את הספאם סופית.

החלטתי להתבסס על כך שהתגובות אצלי הן כמעט תמיד בעברית ותגובות הזבל הן בשפות אחרות. בשלב הראשוני התוסף אפשר תגובות בעברית בלבד. אח״כ הוספתי בדיקות נוספות כדי לאפשר תגובות בשפות נוספות וכדי שהתוסף יתאים גם למשתמשים שאינם דוברי עברית.

אם התגובה אינה מכילה תווים עבריים התוסף בודק האם למגיב יש עוגיות של וורדפרס. למגיב שאין לו עוגייה אני מנסה לשלוח כזאת כשהוא מגיב. בוטים לא יכולים לקבל עוגיות ולכן לא יעברו את הבדיקה הזו. מי שמשום מה בוחר להגדיר את הדפדפן שלא לקבל עוגיות (ופוגע תוך כדי כך בחוויית הגלישה שלו באתרים רבים) יכול להגיב באנגלית בכל זאת אם יוסיף לתגובתו קוד שיוצג לו.

את התוסף לא העליתי עדיין לאתר התוספים של וורדפרס כי הוא לא תומך עדיין כמו שצריך בשפות אחרות אבל ניתן כבר להוריד אותו מכאן.

אשמח להצעות ולשיפורים. כשהתוסף ישתפר אעלה אותו לאתר התוספים.

התוסף הועלה לאתר התוספים של וורדפרס בגרסה 0.2, אפשר לראות פרטים נוספים עליו בדף שלו (הקישור בפוסט עדיין תקין, הפנתי אותו לאתר התוספים).

12 מחשבות על “תוסף וורדפרס נגד ספאם – en-spam

  1. מתי says:

    כמה דברים:
    1. אכן בוטים אינם מקבלים (אם הם לא מתעקשים…) עוגיות JS – אבל זה מייתר את בדיקת העברית, לא כן?
    ורוב הגולשים הרי מפעילים עוגיות…

    2. ישנו מנגנון נוסף של אנטי ספאם: מכניסים שדה נוסף ולדוגמה "טלפון" – שהוא מוסתר בCSS כך שהגולשים שולחים אותו תמיד – ריק. מאידך הבוטים ממלאים אותו מבלי לדעת שהם נופלים בפח. מנגנון הסינון צריך סך הכל לסנן תגובות ששדה הטלפון מכיל ערך…

    3. בעקבות הטעות שלך עם הקישור לתוסף תאריך עברית הבנתי היכן המוקש לפיו התאריכים העבריים בפוסטים בדף הבית וכן בבלוגים נוספים – מכריזים על התאריך העברי היומי (היום זה מציג לי ד' באייר תשע"ב) במקום תאריך הפוסט העברי.

    יש לך שם באג בהמרה לתאריך עברי,
    קשור אולי להגדרת נ"צ למיקום וחישוב השקיעה?

  2. חתול says:

    מתי:
    1. בדיקת השפה הייתה אמורה להקל על משתמשים שלא מאפשרים עוגיות. בגרסה החדשה של התוסף (שלא יצאה עדיין) אני הסרתי את הבדיקה כי בוטים ניצלו אותה לרעה.
    2. אני מכיר את השיטה והיה לי תוסף כזה. ביטלתי אותו כי חלק מהבוטים הצליחו לעקוף אותו והוא גם התנגש עם תוספים אחרים.
    3. תודה על הדיווח. אני צריך לבדוק מה גורם לכך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *