mimms משופר

אחת החבילות האהובות עלי בלינוקס היא mimms (ולא רק עלי). למי שלא מכיר מדובר בתכנה שמאפשרת הקלטת מדיה זורמת מהאינטרנט גם במקרים שבהם האתר לא מעוניין לאפשר את הורדת התוכן. אני משתמש ב־mimms הרבה כדי להוריד תכניות מגל"צ ומקול ישראל (במיוחד את האוניברסיטה המשודרת) וגם יצרתי סקריפט שמשתמש בה.

אבל עדיין היו לי איתה כמה בעיות. בעיה מרכזית הייתה שקישורים שמתחילים ב־http לא עובדים איתה, לא משנה שהם מובילים למדיה וכשהחלפתי את התחילית ל־mss הם עבדו בלי בעיה.

בדיקה ב־man שלה העלתה שככה זה:

Previous versions tried to do fancy things with http:// URLs and .asx files, but this version does not (yet?) support that.

ומכיון שהפיתוח של mimms נפסק לא הייתה אפילו תקווה שהמצב ישתפר יום אחד. לכן החלטתי לעשות מעשה, הצטיידתי במעט הפייתון שאני יודע והצצתי בקוד. מצאתי את השורה הבעייתית והוספתי שורה שתגרום לקישורי http להשתנות ל־mms. בדקתי שהכל רץ כמו שצריך והעלתי את החבילה המתוקנת לשימוש הקוראים. (להורדה)

בעיה קלה נוספת הייתה בכך ש־mimms רצה רק במסוף. לפעמים זה בהחלט נוח אבל היו פעמים שהעדפתי ממשק גרפי. בנוסף יש משתמשים חדשים ששורת הפקודה מפחידה אותם וחבל שלא ייהנו מהתכנה המצויינת הזו.

חיפוש העלה שמישהו אכן ישב בעבר וכתב ממשק גרפי שנקרא באופן מפתיע gmimms אבל גם הפיתוח שלו נפסק והוא זמין רק כקוד מקור. התקנתי את החבילות הדרושות להידור (50 חבילות) וקימפלתי אותו וכדי לחסוך לכם את העבודה אתם יכולים להוריד את החבילה המוכנה מכאן.

9 מחשבות על “mimms משופר

  1. תומר says:

    אני מבין שכל מה שאתה עושה הוא להחליף קישורים שמתחילים ב־http עם mms. האם זה פתרון? בהחלט לא!

    קישורים על http מובילים לדף עם קובץ טקסט בסיומת asx. קובץ זה הוא למעשה "רשימת השמעה"; הוא נועד לספק לתוכנה רשימה של קבצים שעליה לנגן (לרוב שקופית פתיח, פרסומת מקדימה וכו'), וקישורים אלטרנטיבים לכל קובץ על־מנת לפזר את העומס על יותר משרת זרימה אחד.

    מה שאתה עושה אמנם עובד באופן פרטני עם הקונפיגורציה של האתרים בהם אתה משתמש, אבל אף־אחד לא יכול להבטיח שזה יעבוד חלק כל עוד אתה לא באמת קורא ומפענח את התוכן של קובץ הנתונים הנ"ל.

  2. חתול says:

    תומר: לא מדובר כן בפתרון מושלם אבל זה יותר טוב מהחלפה ידנית של התחילית בכל פעם שאני רוצה להוריד קובץ.
    הייתי שמח אם הפיתוח של התכנה היה ממשיך והבעיה הייתה נפתרת באופן כללי יותר אבל התכנה ננטשה וכרגע הפתרון הזה טוב יותר מכלום.

  3. תומר says:

    ולמה כל־כך קשה לך לכתוב wrapper חיצוני עם curl ו־sed שיעדכן את כתובת הקישור לפני שאתה ניגש אליו? למה להתעסק בקוד של תוכנה כאשר אין בכך שום צורך ממשי? מילא היית מתקן באג או מוסיף פיצ'ר, אבל אתה לא חידשת דבר בקוד.

  4. חתול says:

    תומר, אתה מוזמן לכתוב משהו אחר ולפרסם אותו. אם הוא יהיה יותר טוב גם אני אשתמש בו. כרגע זה הפתרון הכי טוב שחשבתי עליו.
    אם הפיתוח של mimms יתחדש והבאג הזה יתוקן כמובן שזה יהיה מושלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *