על הבעיות שלי עם אובונטו

בזמן האחרון אני משתמש יותר ויותר באובונטו (כרגע אני במהלך שידרוג לקואלה). אני בדרך כלל נהנה ממנה אבל נתקלתי במספר בעיות מציקות. כמובן שפניתי לגוגל ולפורומים ולחלק מהבעיות אף נמצא פתרון אבל עדיין לחלקן הפתרון לא נמצא.

הבעיה הכי מעצבנת היא שהמדפסת שלי מסרבת לעבוד. מדובר על מדפסת Canon LBP2900 ושום דבר לא משכנע אותה לתמוך בלינוקס. התקנתי דרייבר מתאים מהאתר של קנון, פעלתי לפי ההוראות בויקי של אובונטו, לפי מדריכים שמצאתי בגוגל וגם התייעצתי בפורום אובונטו ישראל אבל המדפסת יותר עקשנית מכל אלה. כרגע בשביל הדפסות אני עובר לחלונות.

בעיה שנייה הייתה שלא ניתן להמיר שירים מדיסקים לmp3. כלומר, רשמית אפשר נסות לבחור בהמרה כזו אבל שלל הודעות שגיאה ימנע את ההמרה. בעיה זו נפתרה בזכות הפורום של אובונטו ישראל. צריך להתקין את החבילה gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse והודעות השגיאה נחות על משכבן.

בעיה נוספת שקשורה למוזיקה היא שהנגנים של אובונטו מציגים את התגים של המוזיקה בג'יבריש. הבעיה הזו נגרמת מכיון שהקידוד הנפוץ לתגים בעברית הוא windows-1255 בעוד רוב הנגנים בלינוקס משתמשים בutf-8. ניתן להמיר את הקידוד של התגים יחסית בקלות אבל לא מעשי להמיר בכל פעם שקונים דיסק חדש. הנגן היחיד שמצליח לקרוא את התגים הוא songbird של מוזילה שמשתמש בטכנולוגיה של מוזילה. לקרוא לו נגן זה לא מדוייק, מדובר על בן כלאיים בין תוכנת מדיה לדפדפן, לא נגן כלבבי.

בעיה אחרונה שרודפת אותי מאז תחילת השימוש שלי באובונטו היא שאני לא מצליח להתקין עליו את אקספלורר. הרצת ies4linux תמיד נתקעת לי בשלב כלשהוא של ההתקנה.

פתרונות, הזדהות והודעות תמיכה תתקבלנה בברכה בתגובות.

17 מחשבות על “על הבעיות שלי עם אובונטו

  1. דרור says:

    אף פעם לא היו לי בעיות עם קידוד העברית מדיסקים מקוריים. ואני משתמש ב־rhythmbox הנהדרת.

    שתי הערות קטנות:
    1. Songbird היא לא של מוזילה, היא רק משתמשת בטכנולוגיה של מוזילה.
    2. התבלבלת בין "לא" ל"לו". "לקרוא לא נגן זה לא מדוייק" צריך להיות "לקרוא לו נגן זה לא מדוייק".

  2. חתול says:

    @יצחק: ChromeOS היא מערכת לינוקס מסורסת שמשתמשת בשירותי האינטרנט של גוגל במקום בתוכנות אמתיות.
    חלונות XP היא מערכת נחמדה אני שמח שאתה מסתדר איתה אבל בלי לנסות את אובונטו אתה לא יכול להשוות ביניהן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *