סיכום אוגוסט פינגווין

כנראה שכמו חצי מבאי הכנס גם אני צריך לסכם אותו והנה אני עושה זאת באיחור קל.

החלק שהכי חששתי ממנו בקשר לכנס הוא הנסיעה אליו. לפחות עד באר שבע אני צריך לנסוע בטרמפים וגם הנסיעה מבאר שבע לרחובות היא לא פשוטה. אבל בסופו של דבר הנסיעות הסתדרו לא רע.

יצאתי בשש וחצי בבוקר בטרמפים ולמרות התייבשות באחת הטרמפיאדות בדרך הגעתי לצומת מלאכי (המכונה בפי העם צומת קסטינה) בסביבות שמונה וחצי. משם לקחתי מונית שירות שדהרה לה לתל אביב דרך רחובות והורידה אותי במכון וייצמן.

השומר בכניסה למכון הסביר לי את הכיוון אך כנראה שאני לא הבנתי אותו או שהוא לא הבין אותי ושכחתי להביא את המפה של הכנס ולכן התברברתי במכון וייצמן. אחרי חיפושים בפינות המכון מצאתי עוד אדם שנראה אף הוא אובד עצות ובעזרת המפה שהוא הביא נמצא האולם. כדאי בשנה הבאה לדאוג לשילוט באיזור הכנס, אני לא היחיד מהמשתתפים שנדד במכון וייצמן כדי למצוא את המקום.

הגעתי, נכנסתי, נרשמתי, לקחתי חולצה ומדבקה וניגשתי לדוכן מוזילה ישראל. את הדוכן היה קשה לפספס. הוא היה מוקף שלטים ועמוס במוצרי פיירפוקס שונים ומוזרים (הכובעים האלה כל כך אמריקאים, צריך להסביר למוזילה שבארץ זה לא מתאים :smile:). בדוכן פגשתי את תומר ואת צחי וגם את דרור שהגיע לאחר מכן. היה בהחלט נחמד לפגוש אנשים שעד עכשיו ההיכרות איתם הייתה וירטואלית בלבד.

הדוכן הייתה הצלחה כבירה, רוב המוצרים נחטפו ע"י המשתתפים, קיבלנו גם בקשות לתמיכה טכנית בפיירפוקס וגם בקשה ממחלקת חינוך בפתח תקוה (שזכו בפרס על הטמעת קוד פתוח) ל600 סיכות פיירפוקס. לקחתי מוצרי פיירפוקס רבים כולל חולצת פיירפוקס (ותודה לתומר). בדוכן ביליתי חלק נכבד מהכנס כשאני עוזר (או מפריע) לתומר ולצחי אבל הצלחתי לקפוץ לרוב ההרצאות ולהתרשם מהן (תוכן הכנס).

בשל העיקובים בהגעה כנס הפסדתי את כל דברי הפתיחה (ממש לא נורא). נכנסתי באמצע ההרצאה של עידו קנר על אסטריסק. אסטריסק היא מערכת Voip בקוד פתוח ששואפת להחליף את סקייפ. הרעיון היה נשמע מעניין אבל מכיון שכרגע אין שרתים חופשיים שתומכים בכך אלא רק בתוך רשתות סגורות של חברות למשתמש הפשוט אין נגיעה לנושא.

לאחר מכן ליאור קיסוס הרצה בנושא "מקוד פתוח – לצ'ק בטוח עידוד קהילה עסקית מתוך הקהילה הפתוחה". ההרצאה הייתה בנושא דרופל שהיא מערכת לבנית אתרים ששמעתי עליה בעבר אבל לא הכרתי אותה ועדיין אינני מכיר. ליאור הסביר כיצד קהילת הדרופל מרויחה ממנה כסף כשדרופל היא קוד פתוח וגם התמיכה בפורומים היא בחינם. ההרצאה בהחלט הייתה מעניינת והעלתו בי רעיונות ושאלות לגבי אפיקי רווח נוספים מקוד פתוח.

בהרצאה של נצח פרביאש נוכחתי חלקית אבל ההסברים על שילוב קוד פתוח בחינוך נשמעו מעניינים.

ההרצאה של עירא אברמוב והפאנל בעקבותיה היו להערכתי מיותרים. הנושא נטחן בזמן האחרון בבלוגים ורוב באי הכנס מכירים אותו היטב כנראה. הייתי עסוק באותו זמן בחוץ ולכן איני יודע אם הערכתי נכונה.

יובל טל הרצה על boxee/xbmc, מין קונסולת מדיה סנטר בקוד פתוח ולא היה מרתק במיוחד.

שי דוד הסביר על חברת קלטורה שמפתחת אתרי וידאו. הנושא עניין אותי כי עסק בוידאו באינטרנט שהוא נושא שאני מתעניין בו אבל רוב ההרצאה עסקה באופן כללי בחברה.

אדי דיבר על cloud ו-XaaS ולא הבנתי כמעט כלום מההסברים שלו. ראיתי שאני לא היחיד שהתקשה להבין את הנושא ולא היה מזיק הסבר כללי על grid. אני עדיין לא בטוח מה זה.

ההרצאה של תומר כהן הייתה מעניינת אם כי כמי שעוקב אחר פיירפוקס מקרוב היא לא חידשה לי רבות.

מיד לאחר ההרצאה חולקו בזריזות פרסי המקור (היה כדאי להרחיב מעט על הזוכים) ופרס שמואל יניב (תומר, ברכות על הזכיה. אפשר הלוואה?) וכולם מיהרו לעוף לביתם.

שעה וחצי נסיעה באוטובוס לכיוון באר שבע, טרמפ ישיר הביתה ויכולתי להתחיל להתכונן לשבת.

אסיים בתודה לאשתי שנשארה בבית ובישלה הכל לשבת לבדה, ובתודה לכל מארגני הכנס, למרות כל ההערות למעלה היה מהנה מאוד.

5 מחשבות על “סיכום אוגוסט פינגווין

  1. דור says:

    "הכובעים האלה כל כך אמריקאים, צריך להסביר למוזילה שבארץ זה לא מתאים" – כל־כך נכון. תומר: זאת נראית כמו בדיחה.. לא הייתי שם את זה על הראש גם אם היית נותן לי את 1000 השקלים שלך. 😆

  2. Tomer Cohen says:

    לא הייתי שם את זה על הראש

    דווקא יש כמה אנשים שמאד שמחו לשים את הכובעים הללו בתמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק עוד בשנה שעברה.

    עמיעד – אני מבין שערכת את הפוסט והיה חשוב לך לצרף תמונה. 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *